Lovelaque Challenge - Glitzer (Glitter)

Hallo ihr Lieben,

Hach, Glitzer! Ich wollte ein schönes Glitter Placement machen, also lose Glitzerstückchen in mühsamer Fummelarbeit auf meine Nägel kleben. Hab' ich auch gemacht, fotographiert und entschieden, dass es kacke aussieht... Also hier das Design, das nicht kacke aussieht. Keine Sorge, ich sammle meine missratenen Designs alle und plane einen zusammengefassten "Fail Parade" Blogpost dazu.

Oh my Glitter! I really wanted to do a pretty glitter placement for this challenge. Which I did, took photos off and then decided that it looked like sadness. Thus I'm now sharing a second attempt that looks much prettier. But fear not, you shall not miss out on my misery! I'm collection all my nail fails and will be making a collective "fail parade" post, dedicated to all of them.


Erst einmal möchte ich mich für die bescheidene, visuelle Unterstützung dieses Blogposts entschuldigen. Ich habe mich noch nicht ganz damit abgefunden, dass die Sonne nun viel früher untergeht und ich unter der Woche meine Nägel 'nachts' shooten muss... An der Beleuchtung arbeite ich noch, weshalb ein Grossteil der Fotos nicht zumutbar sind.

First off, let me apologize for the lack of visual in this blog post. I'm still living in denial that the sun is already gone when I reach home and I thus have to shoot my manis at 'night' during the week... I'm still working on the lighting, so it's pretty hit or miss with my photos, it just so happened that this time around most of them were rubbish and not worth sharing.



Für dieses Design habe ich mich von der talentierten Laura Merino auf Instagram inspirieren lassen. Ich mag ja bekanntlich solche geometrischen Designs die sich einfach (und mit viel Zeitaufwand) abkleben lassen. Benutzt habe ich diesmal nur zwei Lacke: Casual Queen von P2 und für den Glitzer, Let's get lost in Vegas aus der Luxury Lacquers Linie von Catrice. Zudem habe ich mal meine Nagelform geändert, von eckig (oder 'squoval') zu rund. Ergo: Ich war zu faul meine Nägel anständig zu kürzen, hab' einfach die Ecken weggeschnitten und ein bisschen dran rum gefeilt...

For this design I was inspired by the very talented Laura Merino on Instagram. I love, love, love doing simple geometric designs that can be achieved with tapes and vinyls.
I used two polishes for this look: P2's Casual Queen and for the glitter, Let's get lost in Vegas by Catrice, from their Luxury Lacquers line. I also changed my nail shape from squoval to round, aka I was too lazy to properly shorten and trim my nails, thus I just clipped of the corners and filed it...

Posted in , , , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.